4. Henco Hakkers

Henco Hakkers (67)
Woont in: Edam
Zet zich in voor: Investeren in goed (technisch) onderwijs en moderne schoolgebouwen

Henco heeft 42 jaar gewerkt in het basisonderwijs, waarvan 25 jaar als directeur van de Trimaran. Daarnaast was hij opleidingscoördinator binnen zijn bestuur (Confessioneel Primair Onderwijs Waterland). Na zijn pensionering is hij nog steeds actief in de veldwerkcommissie van de Triade en als steunfractielid van het CDA. Henco wil zich inzetten voor moderne schoolgebouwen in alle kernen waarin onderwijs, kinderopvang, sport en cultuur kunnen samenwerken. Dat kan alleen als alle apparatuur gemoderniseerd wordt en de docenten weer jaren voort kunnen met de nieuwste technieken. Daarnaast zal een onderwijscampus voor het voortgezet onderwijs, bijvoorbeeld in de Purmer, voor het Don Bosco College en de Triade nieuwe kansen bieden. Zo kan er meer samengewerkt worden in het voorbereiden van leerlingen op de maatschappij in samenwerking met het bedrijfsleven.

"Ik ben dagelijks op zoek naar verbinding, samenwerken en vertrouwen. Dit zijn kernwoorden die goed passen bij het CDA en bij mij. Niet voor niets is mijn motto: 'Alleen ga je sneller, maar samen kom je verder'”.