06 april 2018

CDA Gooise Meren: bestuur en fractie

ALV

Op de Algemene Ledenvergadering van het CDA Gooise Meren van 5 april 2018 hebben de leden bij acclamatie drie nieuwe bestuursleden gekozen:

• Grace Goei is jurist en werkzaam als ambtelijk secretaris voor cliëntenraden en ondernemingsraden in de sector verpleging en verzorging en thuiszorg.

• Bert Sonneveld is econoom en werkzaam als Manager Marketing & Acceptatie bij de Vereende. Hij is fractievoorzitter geweest in Naarden en lijsttrekker (2010) en fractievoorzitter in Bussum

• Marleen Sanderse is bestuurskundige en afzwaaiend wethouder in Gooise Meren. Zij is onze lijsttrekker geweest in Naarden (2014) en in Gooise Meren (2016).

Samen met Dirk Jan Methorst en Loes Nieuwenhuis vormen zij het bestuur van de afdeling Gooise Meren. Er werd afscheid genomen van drie bestuursleden: Annelies Voerman, Bas Kreuter en Daan Versteeg. Annelies draagt na ruim tien jaar bestuurswerk het stokje over. Bas Kreuter is recent verhuisd naar Assendelft. Bestuursvoorzitter Daan Versteeg is onlangs gekozen als vicevoorzitter van het CDA Noord-Holland en wordt daarmee ook lid van het landelijke CDA bestuur, reden waarom hij de Gooise voorzittershamer overdraagt aan Dirk-Jan Methorst.

De nieuwe voorzitter Dirk Jan Methorst bedankte deze drie CDA-ers voor al het werk dat ze de afgelopen jaren hebben verzet om de afdeling Gooise Meren na de fusie van Bussum, Naarden en Muiden stevig neer te zetten. Vervolgens werden de nieuwkomers van harte welkom geheten: “Wij gaan er een mooie periode van maken om het CDA in alle wijken, dorpen en steden binnen onze gemeenten verder te verankeren”.

Fractie

Arie Mastenbroek is door de fractie gekozen als fractievoorzitter, Jos de Lange is de nieuwe fractiepenningmeester en nieuwkomer Jim de Vos is fractiesecretaris. De steunfractieleden zijn Guide Bartelet en Bert Sonneveld.

Arie Mastenbroek geeft aan dat – na de verkiezingsuitslag – het CDA bescheidenheid past: “Wij waren en zijn bereid om onze collegeverantwoordelijkheid te nemen, maar respecteren het advies van de informateur. Vanuit de oppositie staan wij klaar voor iedere inwoner van Gooise Meren en zullen wij hun belangen behartigen. Dat geeft energie!”.