27 juni 2022

CDA-motie om plannen Naarderbos te versnellen is aangenomen!

Het CDA is blij dat de motie 'Duurzame ontwikkeling natuur- en recreatiepark Naarderbos' is aangenomen. De gemeenteraad draagt het college op om uiterlijk op 3 oktober 2022 aan de raad een Nota van Uitgangspunten ter bespreking voor te leggen. De motie was nodig omdat - eerder - door het college was toegezegd dat nu (juli 2022) die nota er zo zijn. En dat is niet gebeurd.

Sneller en toekomstbestendig

Vorige week had het CDA Gooise Meren al aangegeven dat het niet goed gaat met het Naarderbos. En dat "een toekomstbestendig pakket van financiële en planologische afspraken essentieel is voor de verdere planontwikkeling van het gebied". De planontwikkeling Naarderbos moet voortvarend worden opgepakt. Met als doel dat het natuur- en recreatiepark Naarderbos integraal een grote kwalitatieve impuls krijgt voor natuur, sport en recreatie krijgt. Herstel van de golfbaan met inbegrip van daarbij behorende - gangbare en noodzakelijke - faciliteiten en voorzieningen is daarbij een kader.

Golfbaan en clubhuis

Uit participatiebijeenkomsten Naarderbos - met veel ingezonden brieven - blijkt dat veel inwoners van Gooise Meren voorstander zijn dat de golfbaan weer in ere wordt hersteld. Een golfbaan is er niet alleen voor recreatie & sport, maar draagt bij (kan bijdragen) aan ‘het groen’ in onze gemeente en is (kan zijn) een toegevoegde waarde voor de biodiversiteit. Het is wenselijk dat de nieuwe plannen voor een golfbaan en clubhuis integraal onderdeel zijn voor de kwalitatieve impuls van het gehele natuur- en recreatiepark. Daarbij is constructief overleg met initiatiefnemer nodig, waarbij gezamenlijk wordt opgetrokken.

CDA verbindt.

De afgelopen week is er goed samengewerkt met de politieke partijen in de gemeenteraad; zowel met partijen uit de oppositie als de - nieuwe - coalitie. Zo is de PvdA mede-indiener van de - vergeleken met vorige week - aangepaste motie. Daarnaast stemde D66, GroenLinks, Partij voor Leefomgeving en Klimaat en twee leden van Hart voor BNM voor. Tegen stemde GDP, VVD en de overige raadsleden van Hart voor BNM.