15 september 2019

CDA Motie: Verlichting fietspad Naardervaart zodat kinderen veilig fietsen tussen Naarden en Muidenberg

Het CDA zal een motie indienen om de verlichting te regelen van fietspad Naardervaart zodat kinderen veilig fietsen tussen Naarden en Muidenberg

Hoe maken we Gooise Meren elke dag een stukje mooier? Soms met hele kleine dingen, zoals het aanpakken van de verlichting op de Rijksweg/Naardervaart. Hierdoor kunnen veel kinderen veilig fietsen tussen Naarden en Muiden. Het CDA zal op de eerste raadsvergadering in September hiervoor een motie indienen. Dit wordt betaald uit de begroting "Openbare Verlichting 2020-2023"

Onze motie details:

Overwege

1. dat er veel schoolgaande kinderen uit Muiden en Muiderberg van dit fietspad gebruik maken om naar de middelbare scholen te gaan in Naarden en Bussum;
  2. dat met name in de winterperiode deze schoolgaande kinderen dit traject in het donker afleggen;
  3. dat het fietspad  is voorzien van rijstroken voor tweerichtingsverkeer en dit een verhoogd veiligheidsrisico met zich meebrengt;
  4. dat ook e-bikes, snelfietsen en bromfietsen van dit fietspad gebruik maken, waardoor eveneens een verhoogd veiligheidsrisico ontstaat;
  5. dat de wens voor het verlichten van het fietspad al door de voormalige gemeenteraad van Muiden is uitgesproken;
  6. Er tot nu toe geen actie is of wordt ondernomen om het fietspad te verlichten middels lantaarnpalen;
  7. Een verlicht fietspad zowel de verkeers- als de sociale veiligheid ter plaatse verhoogd.

Voor vragen kunt u contact opnemen met [email protected]

Foto: Fietspad via Maasduinencentraal.nl