21 februari 2017

CDA zet vrijwilligers met bloemen in het zonnetje

Zaterdagmiddag kwam CDA Tweede Kamerlid Hanke Bruins Slot naar Bussum om vrijwilligers van stichting de Zonnebloem te bedanken. Ze deed dat heel toepasselijk met een bloemetje terwijl de lentezon rijkelijk scheen. Hanke, CDA's nummer 9 bij de verkiezingen van 15 maart, werd daarbij ondersteund door CDA wethouder Marleen Sanderse.

Hanke Bruins Slot hield een korte toespraak om de vrijwilligers te steunen. "Wekelijks zijn meer dan vier miljoen Nederlanders als vrijwilligers actief. Zij zorgen ervoor dat voetbalteams kunnen trainen, kinderen op school kunnen overblijven of ze zijn actief bij de Zonnebloem. Het CDA wil meer waardering voor vrijwilligers en minder onnodige regels. Vrijwilligers zijn de kampioenen van Nederland. Daarom heb ik in de Tweede Kamer onder andere voorstellen gedaan om regels voor vrijwilligers te schrappen en de onkostenvergoeding voor vrijwilligers te verhogen."

Marleen Sanderse, naast wethouder ook lijstduwer voor het CDA op plek 49, ondersteunt haar pleidooi. "Als lokale bestuurder ben ik elke keer weer verrast door het aantal vrijwilligers, maar meer nog door het enthousiasme waarmee zij hun werk in Gooise Meren vervullen. Het zou mooi zijn als er minder regeldruk is, zodat er meer energie naar het vrijwilligerswerk zelf kan gaan".

Na de 'plichtplegingen' werd er getrakteerd op erwtensoep en werden ervaringen over vrijwilligerswerk uitgewisseld. Veel CDA-leden hebben wat dat betreft namelijk ook hun sporen verdiend. Ondertussen werd er gecollecteerd, zodat de Zonnebloem niet alleen met mooie woorden, maar ook met een mooie bijdrage naar huis ging.