30 april 2020

De stadsomroeper van Naarden is niet meer.

Onze lieve Paul Vuijst is afgelopen dinsdag op 80 jarige leeftijd overleden. Paul was een warm mens. Hij stond altijd klaar voor een ander. Nooit zat hij stil, altijd bezig met regelen van hulp aan iemand die dat beter kon gebruiken. Kerstpakketten voor mensen in de buurt, de Poorters van Naarden (vrachtwagens met goederen voor Tsjechië), de Voedselbank, de diakonie van de Protestante Kerk Naarden en voor nog vele andere goede doelen was Paul altijd druk in de weer. Nooit deed je tevergeefs een beroep op hem. Ik herinner me de filmpjes in campagnetijd die hij op zijn markante manier insprak. Maar ook op onze ledenvergaderingen was het altijd vanuit een sociale bevlogenheid dat hij ons inspireerde om het goede te doen. Paul was vroeger bode bij de gemeente Naarden maar was natuurlijk het meest bekend als stadsomroeper met zijn prachtige witte baard.De laatste tijd was hij ziek. Zijn blauwe bus stond lange tijd nog met de ruitenwissers omhoog opdat Paul zo weer kon instappen om boodschappenpakketten rond te brengen. Het heeft helaas niet zo mogen zijn. Rust zacht lieve Paul. Wij wensen Boukje, Jolanda, Esther en Paul veel sterkte in deze verdrietige tijd.