07 juli 2019

Hand op de knip; geen 90.000 euro voor mini bos in Gooise Meren. CDA krijgt steun voor motie tegen geldverspilling

Op 26 juni heeft het CDA een voorstel ingediend tegen het plan van de coalitie van VVD,D66,Hart voor BNM en Groenlinks om voor 90.000 euro een “mini bos ter grootte van een tennisbaan” in Gooise Meren neer te zetten. Deze CDA motie heeft ruime steun gekregen in de Gemeenteraad en wordt nu na de vakantie behandeld in de eerst volgende raadsvergadering.

Groenlinks en de andere coalitiepartijen denken dat dit bosje ervoor zorgt dat jongeren kennis maken met de natuur, wij denken dat iedereen in Gooise Meren binnen 5 minuten al in de natuur kan zijn, dus dit is zonde van het geld. Dit is meer een plan voor Amsterdam, dan voor Gooise Meren.

Foto: een mini-bosje dat wij graag doneren aan de Gemeente in plaats van het uitgeven van 90.000 euro.