Nellejet van Tilburg

Aanspreken!

Voor Nellejet is aanspreken! haar lijfspreuk voor de wijze waarop zij invulling geeft aan haar politiek. Je kan er namelijk van twee kanten naar kijken; vanuit degene die wordt aan gesproken maar natuurlijk ook vanuit degene die aanspreekt. Nellejet is eigenlijk gewoon een groot communicator. De lokale politiek begint voor haar met communicatie. Stel je open om te luisteren naar wat de samenleving heeft te zeggen maar durf ook mensen aan te spreken op hun eigen verantwoordelijkheid.

Met de Gooise Meren hebben we de kans om een nieuwe start te geven aan de politiek. Wat voor gemeente willen we zijn? Voor Nellejet betekent dit bereikbaar zijn voor initiatieven van de inwoners. Initiatieven waarbij de gemeente niet altijd nauw bij betrokken hoeft te zijn. Als je vertrouwen geeft hoort daar ook eigen verantwoordelijkheid bij. En ja, als je verantwoordelijkheid draagt mag je ook aangesproken worden. Voor haar zo logisch als 1 + 1 = 2.

Gooise Meren mag wat Nellejet betreft een gemeente worden waar ruimte is voor initiatieven vanuit de samenleving. Voor haar als initiatiefnemer van  Bussum op IJs een logisch vervolg op de visie van waaruit zij haar bijdrage levert aan de politiek. Zij kan met recht laten zien waar goede plannen toe kunnen leiden!

Contact met Nellejet van Tilburg

U kunt Nellejet van Tilburg via haar eigen e-mailadres bereiken: n.vantilburg@raadgooisemeren.nl
Voor afspraken kunt u bellen met: 06-51349059
Portefeuille: Sport, Onderwijs, Zorg en welzijn.

Biografie

Nellejet (1958) is getrouwd met Peter en moeder van drie inmiddels studerende kinderen.

Nellejet is haar loopbaan na haar studie Rechten begonnen bij het Rode Kruis. In de opkomst van Aids was haar rol bij de centrale medische bloedtransfusie van groot belang. De omvang van deze ziekte en de gevolgen waren nog niet zichtbaar, rekening moest gehouden worden met een epidemie. Achteraf een heel spannende tijd. Na het Rode Kruis koos zij voor private Banking bij het toenmalige AMRO. De klant centraal was voor haar vanzelfsprekend. Dienstbaar op een gelijkwaardige manier. Voor een echte Rotterdamse zo vanzelfsprekend dat je er geen woorden aan vuil hoeft te maken; geen woorden maar daden!

In  2007 begon Nellejet met ijsmaken. Met een groep  vrienden heeft zij een stoute plan opgevat om de donkere dagen rond kerst van een lichtpunt te voorzien. Midden in het dorp verrees een ijsbaan voor jong en oud. Na negen jaar is de ijsbaan uitgeroeid tot een bewijs van een vitaal dorp. Mensen komen inmiddels niet alleen maar om de ijzers onder te binden maar ook om elkaar te ontmoeten. De ijsbaan is niet meer uit het winterse straatbeeld van Bussum weg te denken.