De gemeenteraad bepaalt in hoofdlijnen het gemeentebeleid en controleert of het college dat beleid goed uitvoert.

Om zijn controlerende taak uit te oefenen, beschikt de gemeenteraad over een aantal middelen. Zo kan de raad het college schriftelijk vragen stellen over allerlei actuele onderwerpen. Langs deze weg kunnen raadsleden duidelijkheid van het college proberen te krijgen over een bepaald onderwerp. Wij plaatsen hier alle schriftelijke vragen die onze Raadsleden stellen en de beantwoording hiervan. Wil je meer informatie neem dan contact met ons op.

Tijdelijke maatregelen kruising Rijnlanderweg, Bennebroekerweg

Op 30 augustus 2022 was een bijeenkomst op het Nova College campus Haarlemmermeer. Tijdens de bijeenkomst is gesproken over de bushalte Hoofddorp Jadelaan aan de Hoofdweg Oostzijde (lijn 162 richting Lisse Centrum). Aan de Jadelaan zit een vestiging van het Nova College. De bushalte wordt ook gebruikt door studenten. Aangezien de lessen op vaste tijden zijn en grote groepen tegelijkertijd les hebben, kan het druk worden op deze halte. Op de afbeelding is te zien dat ze niet echt een keuze hebben hierin, waardoor studenten door de drukte op onveilige plekken kunnen staan. Daarnaast moeten studenten de weg oversteken om bij de locatie van het Nova College te komen, ook dit kan voor onveilige situaties zorgen. Dit heeft het Nova College ertoe gebracht hun studenten te adviseren geen gebruik te maken van deze bushalte. Wij vragen daarom het volgende:

Onveilige bushalte Jadelaan Hoofddorp