25 april 2018

Kees Romeijnders gehuldigd

Kees Romeijnders gehuldigd door landelijke CDA

Bij de laatste verkiezingen stopte Kees Romeijnders na 20 jaar als Gemeenteraadslid voor het CDA. Voor zijn vele werk in de Gemeenteraad ontving Kees een paar jaar geleden al een koninklijke onderscheiding. Maar ook binnen het CDA was Kees erg actief. Om de samenwerking in de regio binnen de CDA-gelederen concrete invulling te geven was Kees bijv. trekker van het zogeheten verticale overleg op de zaterdagochtenden. Daarbij kwamen CDA-raadsleden, CDA-afdelingsbestuurders, CDA-leden van Provinciale Staten en soms ook een CDA-Kamerlid bij elkaar om over regionale zaken te discussiëren en tot gezamenlijke opvattingen te komen. Ook bij themabijeenkomsten of verkiezingsactiviteiten was Kees steeds de organisator. Hij bemenste een paar jaar geleden ook het meldpunt “Meld het Mona!” van de Tweede Kamer-fractie van het CDA. Hiermee wilde het CDA van mantelzorgers zelf horen, waar zij tegenaan liepen toen de langdurige zorg werd overgeheveld naar de gemeenten. Kees Romeijnders is dus een CDA’er in hart en nieren en mocht daarom op de Algemene Ledenvergadering van het CDA-Noord-Holland de Zilveren CDA-draagspeld voor zeer verdienstelijke CDA'ers ontvangen uit handen van Ruth Peetoom, de landelijk voorzitter van het CDA... Het was voor hem een complete verrassing!