09 februari 2019

Bestuurlijke continuïteit gewaarborgd

Dinsdagavond 5 februari jl. tijdens de commissievergadering, bracht onze wethouder Gido Oude Kotte om precies 20:30 uur het nieuws dat hij die avond door de gemeenteraad van Aalsmeer is voorgedragen als hun nieuwe burgemeester. Op 16 april zal hij daar geïnstalleerd worden. Voor het CDA geeft dit een dubbel gevoel. Wij zijn ongekend trots op Gido, dat hij op zijn jonge leeftijd het ambt van burgemeester gaat vervullen. Hij is daarmee de jongste CDA burgemeester. Maar het is niet te ontkennen dat wij hem gaan missen. Wij feliciteren de gemeente Aalsmeer met deze zeer goede keuze en wensen de inwoners van Aalsmeer veel plezier met hun nieuwe burgemeester.

In opvolging van Gido heeft het CDA Bert Fintelman gevraagd bestuurlijke verantwoordelijkheid te nemen. Bert is een sociaal bewogen persoon en een kundig bestuurder. Zo is hij recentelijk wethouder geweest in de gemeente Langedijk, met onder andere de portefeuille sociaal domein en openbare ruimte. Verder heeft hij een uitgebreide achtergrond in het onderwijs en de zorg. Met deze kandidaat heeft het CDA er groot vertrouwen in dat de bestuurlijke continuïteit gewaarborgd blijft. Uiteraard moet Bert zich eerst beraden of hij deze uitnodiging kan aanvaarden. Als CDA zijn we zeer verheugd met onze kandidaat en zien een eerste kennismaking met de raad en het college met groot vertrouwen tegemoet. Als Bert de uitnodiging aanvaardt zal hij volgende week kennismaken met Het college. Daarna is zoals gebruikelijk de gemeenteraad aan zet.