11 januari 2018

bezoek Kleding café Enjoy

Op 9 januari 2018 hebben de CDA-vrouwen een bezoek gebracht aan het Kleding café Enjoy in Heerhugowaard.

Oprichtster Hanja Jong heeft Mirjam Rijswijk en Jolanda van Ling rondgeleid door de nieuwe ruimte die deze week is geopend. De missie is mensen helpen en proberen te voorzien in kleding en schoenen.

Voor wie is het bedoeld dit kleding café! Hanja Jong vertelt “ voor minima, vluchteling en iedereen die ‘t even nodig heeft". Er worden mooie 2e hands kleding , schoenen tegen een klein prijsje verkocht aan deze mensen die rond moeten komen met een minimum aan inkomen.

Enjoy heeft een koffiehoek met gratis koffie, gezelligheid en een luisterend oor voor iedereen. Ze bieden een stuk gezelligheid en mag er altijd om raad gevraagd worden. ( soms verwijzen ze door naar andere hulpverleners) In de weggeefkast staan kleine kindercadeautjes, ieder kind mag er eentje uitzoeken na bezoek aan het ENJOY kledingcafe.

Dit soort initiatieven gerund door vrijwilligers zijn belangrijk voor de samenleving.