29 november 2017

CDA Heerhugowaard: Onze toppers zijn bekend!

Fris, vrolijk en vol vertrouwen is tijdens de ledenvergadering de kandidatenlijst voor het CDA Heerhugowaard vastgesteld. Nooit eerder had het CDA een lijst die zo divers en uitgebreid is.

Niet alleen is er gekozen om de zittende raadsleden te herkiezen, maar ook is er ruimte gekomen voor nieuwe toppers. Behalve de bekende nummer 2 van de afdeling, Jolanda van Ling, is ook een nieuwe vrouwelijke topper, Mirjam Rijswijck-Swaalf, de lijst binnengekomen. Daarnaast heeft het CDA Heerhugowaard op plaats 3 nog een nieuwe binnenkomer; Jasper John, die met zijn 20-jarige leeftijd het jongste gemeenteraadslid in Heerhugowaard ooit kan worden.

Centraal staat bij het CDA als uitgangspunt: “De brede volkspartij”. Het is dan ook belangrijk mensen met zoveel mogelijk verschillende culturele én sociale achtergronden in de partij te betrekken. Hierbij is het belangrijk om kandidaten te hebben die midden in de samenleving staan. Het CDA is dan ook trots dat onze Noordender Gea Klercq zich herkiesbaar heeft gesteld, maar ook dat Eithel Loopstok(jarenlang actief bij o.a. Reigerboys) heeft besloten het team te versterken.

Kernpijler van het CDA is Rentmeesterschap: Hoe maak ik beslissingen niet alleen voor nu, maar ook voor de toekomst? Met dit in het achterhoofd staan op de kandidatenlijst maar liefst 3 jongeren, die in de toekomst het stokje over kunnen nemen. In de huidige raadsperiode hebben de zittende raadsleden(o.a. Nuri Kevek & Marcel Koster) zich hardgemaakt om de nieuwe binnenkomers zoveel mogelijk voor te bereiden op de komende periode.

Man, vrouw, jong & oud, bi-cultureel en oer-Hollands, we vinden het allemaal terug in de fantastische lijst die het CDA heeft vastgesteld. Het vertrouwen dat lijsttrekker en huidig wethouder Gido Oude Kotte in deze lijst heeft is dan ook enorm: “Kijk eens naar die lijst met kandidaten die je in elke Heerhugowaardse wijk of buurtschap kunt tegenkomen, gewoon omdat ze daar wonen en werken. Hiermee laten we zien dat wij diep in Heerhugowaard geworteld zijn. Ik ben daar trots op!”

Het CDA is in Heerhugowaard de tweede partij, maar wil op 21 maart de grootste worden. Het moge duidelijk zijn: onze kandidaten hebben er zin in!

vastgestelde kieslijst 2018 - 2022

1) Gido Oude Kotte