07 maart 2018

Hofjes anno nu

Een oud idee in een nieuw jasje. Waarom zouden wij het wiel opnieuw uitvinden als dat al eeuwen geleden is gedaan? Nu verzorgingstehuizen via rijkswegen gesloten worden, voelen ouderen zich vaak in de kou gezet. Daarom stelt het CDA in haar verkiezingsprogramma dat het wonen in hofjes weer wordt geïntroduceerd in Heerhugowaard. Want het is gebleken dat hofjes al eeuwen lang een goede oplossing zijn.

Doordat men steeds ouder wordt is een oplopen tekort aan senioren woningen geen verrassing. De komende jaren zal er dan ook veel voor senioren worden gebouwd. Maar wij zien steeds vaker dat ouderen eenzaam zijn en het gevoel van onveiligheid groter wordt en geborgenheid afneemt.

Het CDA vindt dat niet alleen de problemen op de woning markt moeten worden aan gepakt maar ook dit probleem verdiend aandacht. Beide problemen moeten bij de kern worden aan gepakt. Wij zien de oplossing in het nieuw leven inblazen van hofjes. Een plek waar ouderen kunnen wonen, waar een goede sociale cohesie is en een gevoel van veiligheid gewaarborgd is. Want niemand mag zich eenzaam of onveilig voelen.

Bekijk hier al onze standpunten: https://goo.gl/AwojRF