17 maart 2018

Kinderen op bezoek bij het Poldermuseum

Weet u nog wie Heer Huyge-Waert was? Wist u dat voordat Heerhugowaard een stad was, het uit de dorpen Zuid, de Noord en het ’t Kruis bestond? Wat zegt u het jaar 1630? Zomaar een aantal vragen over de geschiedenis van onze gemeente. Het CDA vindt historisch besef van groot belang. Als je wilt weten waar je naar toe gaat moet je weten waar je vandaan komt. Daarom stelt het CDA voor dat alle basisschool kinderen bij ons eigen poldermuseum op bezoek moeten gaan.

Heerhugowaard is een snel groeiende gemeente. Daarvoor is het van belang dat je blijft werken aan de sociale samenhang. Om als dorpelingen met elkaar verbonden te blijven. Naast verbindende succesvolle Heerhugowaardse evenement als de Grote prijs, zomer tour, Mixtream, Tour de waard en de Heerhugowaard Cityrun, is het ook van belang, dit doen door het licht te schijnen op de rijke geschiedenis van Heerhugowaard. Hoe kan dit beter door hiermee te beginnen bij de jongste generaties? Overigens is het bezoek aan het poldermuseum is naast educatief ook nog gewoon een leuk schoolreisje voor kinderen!