19 maart 2018

Oplossen File problematiek N242 en de Oosttangent: maak ze vierbaans!

Als u in de ochtend naar uw werk gaat en aan het einde van de dag weer huiswaarts keert, is de kans groot dat u in de rij komt te staan op de N242 of de Oosttangent. De prijs van succes, de files. Wat het CDA betreft is nu het moment aangebroken om dit structureel aan te pakken. Door er vierbaans wegen van te maken. Op deze voet doorgaan zorgt er voor dat Heerhugowaard verder dicht slibt.

Sommige partijen zeggen dat u maar met het openbaar vervoer moet gaan. Het CDA ziet dat dit niet als toereikende oplossing  van het zoeven geschetste probleem. Natuurlijk is het goed als mensen de trein en bus pakken maar dat kan niet de oplossing zijn van de plaatselijke congestie.

Ronkende motoren van stil staande auto's niet goed voor het milieu. Dat leidt tot de opstapeling van fijnstof bij de huizen aan de weg. Dat kan op termijn tot risicovolle situaties leiden. Dat moeten wij niet willen.

Het gaat goed met Heerhugowaard, dat is onder andere terug te zien in de grootschalige ontwikkelingen van de Draai. Dit zorgt er tevens voor dat er een opnieuw een toename komt van autoverkeer op Oosttangent.

Het is een goede zaak dat met het ondertunnelen van het spoor de ontsluiting van Heerhugowaard aanzienlijk verbeterd wordt verbeterd. Maar dat is wat het CDA betreft niet voldoende om op termijn de toename van files het hoofd te bieden. Juist hierom willen wij dat de N-242 en de Oosttangent vierbaans wegen worden. Het succes van Heerhugowaard mag niet geremd worden.

Bekijk hier al onze standpunten