11 juli 2019

De eerste 4 uur gratis parkeren bij IJsbaan de Westfries

Voortaan de eerste 4 uur gratis parkeren bij ijsbaan de Westfries.

Het was CDA Hoorn een doorn in het oog. Betaald parkeren bij ijsbaan de Westfries. De enige sportaccommodatie in de gemeente waar sporters én vrijwilligers parkeergeld moeten betalen. Dat is nu voorbij. Middels amendement van CDA'er Dick Bennis kunnen sporters én vrijwilligers van ijsbaan de Westfries voortaan de eerste 4 uur gratis parkeren.

CDA-fractievoorzitter Dick Bennis: “Eindelijk is het gelukt. We hebben ons hier al heel lang sterk voor gemaakt. Sporters en vrijwilligers nodeloos parkeergeld laten betalen is een verkeerd maatschappelijk signaal. Na veel onderzoek, lobby- en zendingswerk hebben we als CDA het College en andere raadsfracties duidelijk kunnen maken dat het anders kan en anders moet”.

Het amendement van CDA werd in de raadsvergadering van 9 juli 2019 unaniem gesteund. Nog voor het schaatsseizoen 2019-2020 worden de parkeerautomaten aangepast zodat sporters en vrijwilligers voortaan de eerste 4 uur gratis op het parkeerterrein kunnen parkeren.