28 september 2022

Kansrijke Kersenboogerd

Raadsvergadering

Dinsdagavond 27 september was een drukbezochte raadsvergadering in het stadhuis. Vele bezorgde bewoners van de Kersenboogerd spraken in over de kwaliteitsimpuls openbare ruimte en de woningdifferentiatie centrumgebied Kersenboogerd.

Fractie CDA Hoorn is onder de indruk van de grote betrokkenheid en saamhorigheid van de bewoners van onder meer de Rietzanger, Lijster, Nachtegaal en Winterkoninkje die kwamen inspreken. Fractievoorzitter Rob Brandhoff zei in zijn inbreng het volgende; “Wij begrijpen de emoties over de beelden uit de bijlagen, zoals uit het inbo rapport, die men nu ziet. Als er iets in je buurt dreigt te gebeuren, kom je in actie.”

De bijlagen waar zoveel onrust over is ontstaan zijn op voorstel van Wethouder Hakhoff uit het raadsbesluit gehaald en daar is CDA Hoorn mee akkoord gegaan. Voor ons was duidelijk dat er überhaupt geen besluitvorming voor ligt over inbreiding.

Groen is één van de kwaliteiten van de Kersenboogerd, die moet je koesteren. Net als brede participatie. Dit moet zo snel mogelijk worden opgestart, zodat we de balans kunnen herstellen voor een leefbare en prettige woonbuurt.

Ingestemd

CDA Hoorn heeft ingestemd met het raadsvoorstel om veel geld te investeren in het opknappen en vergroenen van het centrumgebied van de Kersenboogerd. Deze buurt heeft een impuls nodig en daarvoor worden belangrijke stappen gezet. Stadsvernieuwing is een belangrijk speerpunt van het CDA Hoorn en we zien, samen met de inwoners, uit naar het verwezenlijken van een Kansrijke Kersenboogerd.