07 juli 2022

Patrick Hoefman verlaat per direct CDA Hoorn

Korte persverklaring CDA Hoorn, betreffende vertrek Patrick Hoefman.

Wij zijn zeer teleurgesteld in Patrick en ook ontstemd over zijn handelwijze en verantwoordelijkheidsgevoel. Nog geen 3 weken terug is hij geïnstalleerd als CDA-raadslid, na het sluiten van het coalitieakkoord. Wij hebben nergens signalen ontvangen dat hij na de verkiezingen ontevreden was over het verloop. Sterker nog, hij heeft bewust wat gas teruggenomen na een intensieve campagne en die ruimte hebben wij hem gegeven. Dat hij nu per mail laat weten dat hij stopt bij CDA Hoorn, voelt als zeer onrechtvaardig.

Om vervolgens in een persbericht te horen dat hij een overstap maakt en niet de moeite neemt om dat zelf aan ons CDA-team te melden, is wat ons betreft schaamteloos. Dit is een slecht signaal richting de stad en de dorpen, voor het besturen van de stad en het vertrouwen in de politiek. CDA Hoorn heeft een sterk team aan raadsleden, commissieleden, fractievolgers en een wethouder, en wij zullen met nog meer inzet de gemeentelijke en maatschappelijke verantwoordelijkheid uitdragen.

Namens het team CDA Hoorn
Rob Brandhoff