26 september 2022

CDA Koggenland: Positief over bestemmingsplan Pioenhof Hensbroek

CDA Koggenland is positief over het bestemmingsplan Pioenhof Hensbroek, een nieuwe mooie wijk met 45 woningen waar ook de nodige aandacht is gegeven aan het onderwerp duurzaamheid.
Het is het eerste uitbreidingsplan voor de kern Hensbroek sinds het ontstaan van de gemeente Koggenland in 2007.

Toch heeft het CDA ook een paar kritische noten gekraakt. Het CDA betreurt het dat het college pas zo laat is gekomen met een plan om de kruising Dorpsweg - Julianaweg iets te verbreden en tussen de Dorpsweg en de ingang van Pioenhof over de gehele lengte een trottoir aan te leggen en de weg te verbreden met grastegels. CDA Koggenland vindt het ook jammer dat de projectontwikkelaar van Pioenhof niet financieel bijdraagt aan deze aanpassingen.

CDA Koggenland hoopt dat het plan spoedig onherroepelijk wordt en de ontwikkelaar aan de slag gaat met het bouwrijp maken en de verkoop van de woningen.

Johan Ursem
Raadslid CDA Koggenland