21 april 2020

CDA voorstander renovatie handbalveld Zuidermeer

Het asfalt handbalveld van Zuidermeer vertoont zodanige scheurvorming dat dit een verhoogd risico geeft op blessures. Een onafhankelijk bureau heeft het veld gekeurd en de noodzaak van renovatie bevestigd.

CDA Koggenland vindt het belangrijk dat onze inwoners sporten. Wij stimuleren het sporten onder andere door verenigingen te subsidiëren en goede sportfaciliteiten beschikbaar te stellen. Daar hoort ook bij dat de sportfaciliteiten die de gemeente beschikbaar stelt veilig zijn en uitnodigen om er gebruik van te maken.
Behalve voor handbal wordt het veld ook multifunctioneel gemaakt. Daarmee komt het veld ook beschikbaar voor bootcamp, gymlessen van de basisschool, zeskamp, jeugdclub ‘de Rebellen’, Oranjefeesten en trainingen van de voetbal als het grasveld te nat is.
Het CDA stemt daarom voor het beschikbaar stellen van € 57.000,00 om een toplaagrenovatie uit te voeren op het handbalveld van sportvereniging Zuidermeer. Ook onze kleinere kernen verdienen een goede sportaccomodatie!