05 februari 2020

Derby Apollo ‘68 - Victoria O

Voetbalvereniging Apollo ‘68 heeft een vergunning aangevraagd om een tent te mogen plaatsen vanwege de derby tussen Apollo ‘68 en Victoria O ‪op zondag 9 februari‬ 2020. Deze vergunning is geweigerd omdat er geen sprake zou zijn van een evenement.

Geïnitieerd vanuit onze partij heeft de gemeenteraad van Koggenland het college gevraagd het organiseren van evenementen aantrekkelijker te maken door minder strenge eisen te stellen aan de organisatie daarvan. Daarmee willen wij bereiken dat inwoners van onze dorpen kunnen genieten van vele activiteiten en dat vrijwilligers gemotiveerd blijven activiteiten te organiseren.

Derby Apollo - Victoria O
Voetballiefhebbers in Hensbroek en Obdam beleven veel plezier aan de derby’s tussen Apollo ‘68 en Victoria O. Deze wedstrijden worden door enkele honderden bezoekers bezocht, er worden spandoeken gemaakt, fakkels aangestoken en voorafgaand aan de wedstrijd spelen de oud elftallen van Apollo ‘68 en Victoria O tegen elkaar. In de beleving van al deze mensen een ware happening, een evenement.

Kleine kantine
Anders dan bij andere derby’s geldt dat Apollo ‘68 over een kleine kantine beschikt waardoor zij genoodzaakt zijn de voetballers en supporters bij deze derby in een tent te ontvangen. Voor de aankomende wedstirijd zal dat helaas niet meer lukken.

Versoepeling evenementen
Het CDA verzoekt het college om bij de uitwerking van de versoepeling van het evenementenbeleid ruimte te creëren om  in de toekomst voor dit evenement en vergelijkbare evenementen een tent te kunnen plaatsen.