15 december 2020

Elf levensloopbestendige ‘nul trede’ appartementen voor verhuur

De woonwijk ‘buitenplaats de Burgh’ nadert zijn voltooiing. Het CDA heeft ingestemd met het voorstel om in de laatste bouwfase van deze nieuwe woonwijk elf ‘nul trede’ appartementen te laten bouwen in opdracht van ons woningbedrijf. Van de elf appartementen zijn er 7 met een oppervlakte van ca 72 m2 waarvoor een sociale huurprijs (ca € 690,00) wordt berekend, de overige 4 appartementen zijn ca 100 m2 groot en vallen in de categorie middenhuur (ca € 875,00). De huurwoningen worden gebouwd door de firma Wit Wognum b.v.

De vraag naar huurwoningen is groot, net als de vraag naar koopwoningen. Het CDA vindt het daarom belangrijk dat Koggenland snelheid aanbrengt in de realisatie van zowel huur- als koopwoningen, en dat zowel in grotere als in kleinere kernen. Wij wensen de mensen die in deze appartementen gaan wonen nu alvast veel woonplezier.