02 januari 2019

Glasvezel: de schep is de grond in!

De aanleg is gestart in Koggenland

Na een intensieve en succesvolle vraagbundeling was het moment eindelijk daar. Op dinsdag 18 december ging symbolisch de eerste schop in de grond om de aanleg van het glasvezelnetwerk in gemeente Koggenland af te trappen. E-Fiber en het college van gemeente Koggenland hebben dit mooie moment samen met genodigden gevierd bij Golfbaan Spierdijk. Begin januari starten de schouwwerkzaamheden in Obdam, waarna de andere dorpen zullen volgen.

Planning
De aanleg van het glasvezelnetwerk in zowel de dorpskernen als in de uitgestrekte buitengebieden is gestart. Globaal ziet de planning voor de oplevering van het netwerk er als volgt uit:

Obdam – september 2019
    De Goorn – november 2019
    Avenhorn – januari 2020
    Ursem – maart 2020
    Hensbroek – februari 2020
    Spierdijk – maart 2020
    Zuidermeer – januari 2020
    Berkhout – maart 2020
    Scharwoude – februari 2020
    Oudendijk – februari 2020

Bekijk de gedetailleerde planning hier. "

Als CDA Koggenland bedanken we de ambassadeurs en inwoners voor hun inzet en solidariteit. Immers snel internet, dat inmiddels onmisbaar is, komt nu voor elke inwoner op korte termijn beschikbaar.