16 juni 2017

Claudia: Hart voor de samenleving

Samenwerking is voor mij heel belangrijk. Verbindingen zoeken en tot stand brengen die vaak niet vanzelfsprekend lijken te zijn. Dat vergt geduld en doorzettingsvermogen maar is altijd de moeite waard. Goed samenwerken vraagt om een duidelijke communicatie. Zeggen wat je doet en doen wat je zegt. Eerlijk zijn naar elkaar, ook als dat soms niet meevalt. Zeker in de politiek kan dat wel eens een uitdaging zijn.

Het valt mij op dat CDA-ers zich zeer verbonden volgen met de samenleving. Iedereen heeft daarin zijn eigen interesse en juist daardoor zijn wij samen sterk vertegenwoordigd in die samenleving. Binnen sport- en cultuurverenigingen, onderwijs- en zorginstellingen, kerken en ondernemingen. Die brede verbinding maakt de partij krachtig. In onze eigen gemeente, regionaal en ook landelijk. CDA is niet voor niets de grootste lokale volkspartij van Nederland. Dit bleek ook na de verkiezingsuitslag van 15 maart. In onze gemeente kwam het CDA als 2e grootste it de bus en kreeg 3,3% meer stemmen dan in 2012.

Als vervolg op de informatieavond 'Hoe word ik raadslid' kon je op 8 juni in het gemeentehuis kennis maken met de vertegenwoordigers van alle lokale partijen. Voor onze partij mocht ik vertellen hoe wij ons inzetten voor de inwoners van onze gemeente. Tijdens de markt na afloop kon je met ons en anderen in gesprek gaan. Over wat jij belangrijk vindt, de rol van de raad en hart voor de samenleving hebben.

Mocht u niet geweest zijn, de uitnodiging blijft staan. U bent bij ons altijd van harte welkom.

Claudia Selders-Kroezen, CDA