18 juni 2017

G Soos in Andijk, een bezoek waard

De G-soos is ontstaan en wordt georganiseerd door vrijwilligers, de kampioenen van onze samenleving.

Vrijdagavond, de G-soos avond, stond op 9 juni in het teken van een werkbezoek in gezelschap van Tweede-Kamer Lid Hanke Bruins Slot. Ze maakte een lange reis om in Andijk te komen kijken naar dit mooie initiatief van een betrokken groep ouders.

Ruim een jaar geleden is het begonnen met een idee voor 'Een plek waar jongeren hun vrije tijd kunnen doorbrengen. Zoals ze zelf willen, zonder indicatie, geen observaties, geen handelingsplan of beoordeling.' Een gesprek met het wijkteam van Gemeente Medemblik volgde. Tijdens een informatieavond in het dorpshuis bleek er veel behoefte te bestaan aan zo'n plek. Een plek waar jongeren zich kunnen ontspannen, anderen ontmoeten en zich thuis voelen. De G-Soos is succesvol door de bevlogen bestuursleden, betrokken vrijwilligers en natuurlijk het enthousiasme van de jongeren.

Hanke bedacht voor de moeite die je hebt genomen om te komen beleven wat deze groep vrijwilligers voor moois tot stand heeft gebracht. Bestuur, vrijwilligers en jongeren van de G-Soos bedankt voor jullie gastvrijheid, openhartige gesprekken, enthousiasme en betrokkenheid. We kijken terug op een prachtig bezoek.

Namens de fractie,

Els van den Bosch en Claudia Selders-Kroezen

nb. De foto is gemaakt door Koos Dol.