07 november 2019

Begrotingsraad 7 november 2019

BEGROTINGSVERGADERING 2020 > ONZE AANPASSINGEN

Donderdag 7 november gaat de gemeenteraad in debat over de aanpassingen die de politieke partijen willen maken in de begroting zoals het college deze voorstelt.
Onze gemeente heeft grote ambities en over veel grote uitgaven beperkte invloed. Logisch dat de basis van de gemeente op orde moet zijn.

Wat ons betreft mag dit niet ten koste gaan van sport en cultuur. Dus investeren in een GYMZAAL in Wognum is nodig en het korten op CULTUUR en Muziekschool Oostelijk West-Friesland (MOW) mag niet doorgaan. Ook vinden wij het onlogisch om nu al definitief uit te gaan van een MOGELIJKE BESPARING op accommodaties in 2023; dus dat punt moet geschrapt worden. Om deze onderdelen te wijzigen dienen wij amendementen in.

Verder willen we inwoners laten meedenken over het KLIMAATBESTENDIG invullen van hun wijk en willen we met een realistische aanpak de HONDENBELASTING afschaffen. Hiervoor dienen we 2 moties in.

Onze woordvoerders hierbij zijn:
- Cultuurnota Saskia Schouten - Spijkerman
- Muziekschool MOW Saskia Schouten - Spijkerman
- Keuzes en efficiency accommodaties lange termijn Ed Meester
- Behoud gymzaal aan de Sportlaan in Wognum Raadslid Claudia
- Pilot Inspraak inwoners voor klimaatbestendige wijkverbetering Els van den Bosch
- Hondenbelasting Ed Meester

Kijk je mee via internet? https://medemblik.raadsinformatie.nl/
Dan kun je meteen meedoen met de bingo ⤵️

Fractie #CDA Medemblik
#teamCDA met #hartvoordesamenleving