03 november 2020

BLIJE STUDENTEN EN TEVREDEN CLIENTEN

„We zetten in op kwaliteiten.“ „Studenten mogen zichzelf zijn.“ „Bouwen aan vertrouwen.“ „De match tussen de student en cliënt is gebaseerd op wederkerigheid.“ Een paar uitspraken van Claudia Heerens (Wijkmakelaar), Frank Sitaram en Ceren Ekici (beiden van het Horizon College) ons bezoek op vrijdag 30 oktober.

Els, Saskia en Claudia mochten een kijkje nemen in het WijkLeerCentrum dat, dankzij onze motie, officieel in september geopend is. Na een uitgebreid gesprek en een korte rondleiding blijkt duidelijk dat het deze samenwerking tussen

ROC Horizon College

,

Omring

,

WilgaerdenLeekerweideGroep

en ZWplus-SIGRA in een grote behoefte voorziet. Zorg voor de inwoners die wat extra aandacht nodig hebben en onderwijs op maat voor studenten MBO2 Helpende Zorg & Welzijn. Met de praktijkervaringen in de wijk krijgen zij meer kansen op de arbeidsmarkt.

Gemeente Medemblik

investeert hiermee, net als de Gemeente Koggenland in het geluk van de inwoners. Het is een mooie verbinding tussen onderwijs en zorg!

Claudia, Frank en Ceren hartelijk dank voor jullie tijd en gastvrijheid. Hopelijk kunnen we in de nabije toekomst ingaan op de uitnodiging om te gaan ‚wijklopen‘ met een student!

Even terug in de tijd:

Na een door Els van Den Bosch georganiseerd bezoek bij het WijkLeerCentrum in Avenhorn zagen wij een prachtige mogelijkheid om ook in onze gemeente zorg en onderwijs met elkaar te verbinden. Dankzij onze motie (dec-'18) is het college op zoek gegaan naar een geschikte ruimte binnen onze gemeente.