13 april 2021

Column Claudia: Thuis

Afstand houden, thuis werken, één bezoeker per dag, avondklok, winkelen op afspraak. Veel strengere maatregelen dan een jaar geleden en toch zijn de besmettingscijfers net zo hoog. Het cultureel en sociaal leven liggen, op een paar experimenten na, plat. Struikelend en botsend gaat het leven door. Meer dan ooit zit iedereen in zijn eigen bubbel.

Bij de overheid piept en kraakt het. Toch moet het bieden van zorg en ondersteuning en het handhaven van overtredingen doorgaan. Ook de gemeenteraad moet besluiten blijven nemen. Over bijvoorbeeld hoe we onze stad en dorpen nog tientallen jaren leefbaar willen houden en duurzaam moeten maken.

Steeds vaker leggen mensen online contact. Dat is niet zoals het was maar iets is beter dan niets. Een kijk- en luisterlijn naar buiten in afwachting van meer vrijheid. Voorlopig, blijven we binnen.

Wil je jouw mening delen over besluiten dichtbij jouw huis?

Mijn digitale deur staat altijd open.

Claudia Selders-Kroezen - CDA