21 november 2022

FOUTJE HERSTELLEN VOOR VERENIGINGEN

€87,45 in plaats van €10,15 dat kan toch niet waar zijn?

Vorig jaar heeft de gemeenteraad de opbrengsten van de heffingen met meer dan 1,6% laten stijgen. Omdat dit nodig was. Wij werden er op gewezen dat één tarief in het bijzonder daardoor van 12% naar 92% kostendekkendheid steeg. Het tarief voor een ontheffing van het sluitingsuur voor één dag. Juist dit treft onze verenigingen wanneer zij een speciaal toernooi of iets dergelijks voor het dorp of hun club willen organiseren. Zij werden dit jaar dan ook geconfronteerd met het feit dat ze € 87,45 per dag moesten betalen in plaats van €10,15.

Wij willen als CDA de verenigingen, en dus de vrijwilligers, tegemoet komen door deze stijging terug te draaien. Deze fout herstellen kost ons als gemeente vrijwel niets en daardoor kan deze aanpassing kostenneutraal kan worden uitgevoerd.

De gehele gemeenteraad was het eens met onze aanpassing en daardoor kunnen verenigingen vanaf 2023 weer voor een klein bedrag een speciale avond voor hun dorp of club organiseren.