26 april 2019

Piet Ligthart: Lid in de orde van Oranje Nassau

Vanmorgen is, op zijn verjaardag, CDA raadslid Piet Ligthart benoemd tot lid in de Orde van Oranje Nassau.

Piet is al ruim 28 jaar actief als vrijwilliger bij diverse organisaties. Dit begon als voorzitter van de parochie Maria Middelares van alle Genaden in Andijk. Vervolgens als voorganger bij avondwaken en bij de woord-communievieringen. Ook is hij voorzitter en zanger bij het koor ‘De Vriendenkring’.

Piet is bovendien voorzitter van bestuur Dorpshuis Sarto en voorzitter van de kantinecommissie van Sporting Andijk. Hij staat hier elke zondag in de kantine en is aanwezig bij sportdagen. Met de maandagochtendploeg verzorgt hij het onderhoud van het complex. Sinds enkele jaren leest hij eens per week de krant voor aan bewoners van woonzorgcomplex Sorghvliet in Andijk.

Piet is sinds 2005 raadslid namens het CDA. Eerst voor gemeente Andijk en na de fusie voor gemeente Medemblik.

Wij feliciteren Piet van harte met zijn lintje!