16 februari 2022

RESPECTEER DE MEEDENKERS!

Iedereen maakt er gebruik van; een basisschool, gymzaal, sportveld, zwembad of dorpshuis. Om te leren, sporten, muziek te maken of om te genieten van een toneelstuk. Om prettig te wonen in een van onze 16 dorpen en stad zijn die voorzieningen dus belangrijk!

Begin 2021 is er een enquête naar alle inwoners gestuurd én zijn er digitale bijeenkomsten met (vaak vrijwilligers van) besturen geweest. Om mee te denken over het behouden van deze voorzieningen. En inzichten te geven vanuit de dagelijkse praktijk.

Het vervolg hierop ging, dankzij een motie van D66 in november vorig jaar, ineens van de agenda. Dat vinden wij niet kunnen. Wat er nu is bereikt hoort niet in een la! Met steun van GB en CU is de raadscommissie met elkaar hierover in gesprek gegaan.

Na een, soms pittig, gesprek is een vervolgstap genomen; tijdens de raadsvergadering op 31 januari is een opdracht aan het college gegeven: “respecteer de meedenkers”. Deze is door de gehele raad ondersteund. Nu gaat het college voor de zomer 2022:

1) nóg een keer in gesprek met de mensen die hebben meegedacht over de voorzieningen in onze woonkernen. Dat zijn vrijwilligers en organisaties die zich inzetten voor bv. de basisscholen, sportvelden, zwembaden, dorpshuizen en consultatiebureau’s. Zij mochten namelijk meedenken, vanuit hun praktijkervaring en daar is nog niet echt iets mee gedaan.

2) aan alle inwoners uitleggen wat er nu gaat gebeuren. Want als je hebt meegedacht, via een gesprek of het invullen van een enquête wil je weten wat daarmee gedaan wordt.

Dit was al negen maanden geleden...

Aan de slag!

Voor meer uitleg kijk hier: https://www.facebook.com/100063881358808/posts/311423264330383