16 juni 2022

Toekomstperspectief voor de agrarische sector

Op de goed bezochte ledenvergadering (15 juni 2022) van CDA afdeling Medemblik sprak Willemien Koning-Hoeve, statenlid voor CDA in Noord-Holland, de 32 aanwezigen toe.

Ze sprak over de ambities en opdracht van Noord-Holland om aan de vogel- en habitat richtlijnen van de EU te voldoen. De strijd om de beschikbare ruimte tussen de agrarische sector (nu 60% van de totale oppervlakte van de provincie), verstedelijking en woningbouw en natuur is volop gaande. Voor uiterlijk 2027  moet, volgens de richtlijnen nog 4500 Ha worden toegevoegd aan het Natuur Netwerk Nederland (NNN). Daarnaast worstelt de agrarische sector met nog een aantal uitdagingen zoals stikstof, bodemdaling, de voedselvisie 2030, CO2, de geitenstop en de kaderrichtlijn water. Het CDA zoekt naar een gezond toekomstperspectief voor de agrarische sector in Noord-Holland.

In maart 2023 zijn de verkiezingen voor de Provinciale Staten en het CDA zoekt naar enthousiaste CDA-ers die de Statenfractie willen ondersteunen.