09 juli 2018

Werkbezoek Koggenland

Vrijdag 8 juli was het CDA op werkbezoek in de Gemeente Koggenland. Hier is sinds 1 februari 2018 het WijkLeercentrum Avenhorn gevestigd in een gebouw dat een aantal jaren leeg heeft gestaan.

Een langgekoesterde wens van opleidingsmanager Frank Sitaram van ROC Horizon College is hiermee in vervulling gegaan. Studenten MBO Helpende Zorg & Welzijn kunnen extra praktische ervaring opdoen en mensen uit de wijk krijgen (gratis) extra hulp & ondersteuning. Dit kan variëren van een spelletje met kinderen en een huisdier wassen tot hulp bij tuinieren of boodschappen doen.
Dit prachtige project wordt vol enthousiasme 'gerund' door projectmanager Claudia Heerens. Zij zorgt voor de verbindingen tussen leerlingen en buurtbewoners en is de contactpersoon voor school, gemeente en zorginstellingen.

Dit innovatieve project, dat tevens mantelzorgers kan ontlasten en helpen tegen eenzaamheid, is ontstaan uit een samenwerking tussen de gemeente en het Horizon College, zorgorganisaties OmringWilgaerden en werkgeversorganisatie ZWplus/SIGRA.

Kortom een project met veel maatschappelijke meerwaarde door de verbinding tussen zorg, onderwijs en overheid.

Win Bijman bedankt voor de gastvrijheid, Claudia en Frank bedankt voor de inspiratie en studenten bedankt voor de heerlijke zelfgebakken cake!