21 maart 2020

Winkelhart Zwaagdijk

Onze fractievoorzitter Ed Meester is blij dat er wat gaat gebeuren aan de verkeersveiligheid in Zwaagdijk-Oost. “Dat dit jaren heeft moeten duren heeft niet aan de gemeente gelegen. Daar is de heer Entius zelf debet aan. Hij is een winkelcentrum begonnen en wil de gemeenschap laten betalen voor een veilige verkeerssituatie. Zijn wens is om verder uit te breiden door parkeerplaatsen te realiseren op het veld naast Winkelhart Zwaagdijk. De huidige parkeerruimte kan dan gebruikt worden voor detailhandel. Wat het CDA betreft komt er echter geen vierkante meter detailhandel bij. Ondernemers in de nabije omgeving hebben hun klandizie zien wegtrekken. Dus wat het CDA betreft is het maximum winkeloppervlak bereikt; tot hier en niet verder.”

De intentieovereenkomst over een verkeersplan is op 19 maart getekend. De handtekeningen van de heer Entius en burgemeester Streng zijn gezet. Er kunnen nu stappen worden gezet voor een veilige verkeerssituatie.