CDA fotoshoot 2019 – Versie 2
17 november 2020

Zaalsport in Wognum

amendement bij de begroting

Afgelopen juni hebben wij, tijdens de behandeling van de lentenota, een amendement ingediend om een #blaashal te plaatsen op het terrein van hand- en voetbalvereniging S.V. Spartanen in #Wognum.

Eindelijk kon de vlag uit! Het capaciteitsprobleem van de zaalsport zou worden opgelost! Helaas bleek de realisatie hiervan door Spartanen, om legitieme redenen, niet haalbaar. De Gemeente Medemblik, Spartanen, Westfriesland SEW en de beheerder van de Sport- en Wellnesscenter De Bloesem hebben vervolgens de handen ineen geslagen.

Simon Commandeur: "Na intensief overleg hebben voornoemde partijen consensus bereikt over een oplossing; op korte termijn een blaashal plaatsen en voor de lange termijn werken aan een plan om een tweede #sporthal te bouwen. De blaashal en de nieuwe sporthal kunnen volgens dit plan 'budgetneutraal' in Wognum gerealiseerd worden. Gezien de huidige financiële situatie van de gemeente Medemblik is dit wat ons betreft ook de enige mogelijkheid."

Wij willen met het amendement bij de begroting 2021, tegemoet komen aan de indieners van voornoemd plan. De ontstane samenwerking is wat ons betreft een zeer goede basis voor de toekomst van de zaalsport in Wognum.

Wij zijn hoopvol dat het capaciteitsprobleem nu écht wordt opgelost!