22 juli 2022

Eerste CDA waarderingsmok naar Jos Beemster

Inwoners van gemeente Opmeer die zich inzetten voor de gemeenschap of op andere wijze unieke prestaties leveren kunnen rekenen op waardering van CDA Opmeer. Ieder jaar zal bij wijze van ludieke vervanging van een bokaal of lintje een met lekkernijen gevulde mok worden uitgereikt aan degene die deze naar het oordeel van CDA Opmeer verdient.

CDA kent vier kernwaarden. Solidariteit, rentmeesterschap, publieke gerechtigheid en gespreide verantwoordelijkheid. De kernwaarden solidariteit (iedereen doet mee) en gespreide verantwoordelijkheid (iedereen pakt zijn of haar verantwoordelijkheid) zijn de drijfveren van CDA Opmeer om langs deze weg haar waardering richting een inwoner uit te spreken.

Jaargang 2022:          Jos Beemster.

Jos zet zich al zo lang als men zich kan herinneren in voor DWB. Als manus van alles is hij zowel op de zaterdagen als zondagen actief bij de club. De thee voor de teams wordt geregeld, bezoekers worden gewezen naar de kleedkamers, scheidsrechters worden ontvangen en van koffie voorzien, de netten zijn naar beneden en de cornervlaggen staan. Met zichtbaar genoegen zet Jos de DWB’ers voor de aftrap op scherp. Je kunt niet om hem heen.

Typerend voor Jos is dat hij grote moeite had met zijn pensioen bij WerkSaam. Onzin dat hij zou moeten stoppen. Daarom houdt Jos sinds kort De (gehele) Weere vrij van onkruid. Dit met enige ondersteuning qua gereedschappen vanuit de gemeente. Ook de school kan rekenen op Jos zijn inzet en ook daar ziet het schoolplein er spic en span uit.

Recent is Jos ook op dezelfde wijze betrokken bij Raad en Daad en verzorgt hij her en der in de gemeente het groen. Naar verluid tot groot plezier van de eigenaren die hem inschakelen.

Jos kan zich moeilijk verstaanbaar maken en is zeer slechthorend. Desalniettemin staat hij door zijn betrokkenheid volop tussen de mensen en is hij graag gezien. Daarom is Jos ook een voorbeeld voor anderen. Niet laten remmen door beperkingen, maar doen wat kan. Jos weet zich met hand en gebaar te handhaven en laat niet over zich heen lopen. Ook dit valt te waarderen.

Om deze redenen reiken we als CDA Opmeer de “CDA Opmeer Waarderingsmok 2022” uit aan Jos Beemster.