17 november 2022

Geslaagde ledenvergadering CDA Opmeer

Woensdag 16 november werd de jaarlijkse ledenvergadering gehouden; dit jaar op locatie kaasboerderij Berkhout aan de Gouwe.
Trotse mede-eigenaar Ted Berkhout verzorgde een interessante rondleiding door het bedrijf dat in 2019 zijn huidige vorm kreeg. Hier wordt de melk van eigen koeien verwerkt en gepasteuriseerd of gethermiseerd maar ook geiten- en schapenmelk en biologische melk wordt hier verwerkt. Uiteindelijk vinden de kleine (kruiden)kaasjes, brievenbuspakketjes van 200 gram en de grote kazen van 12 kilo na het verwerkingsproces hun weg naar de klant.
Naast het bedrijf is ook een winkel waar je deze lekkere, met veel zorg en liefde gemaakte producten kunt kopen of bestellen in pakketjes.
Na de rondleiding werd het officiële deel van de vergadering geleid door voorzitter Richard op ’t Veld. Wethouder Robert Tesselaar, raadsleden Bram Beemster, Eline Leek, Michel Hoogland en Stanley Bankras deelden hun ervaringen vanuit het college en de gemeenteraad. Allen voelen zich na dit 1e  halfjaar goed in de nieuwe rol.
Sander Smit is toegetreden tot het afdelingsbestuur wat nu uit drie mensen bestaat.
Ook aanwezig was statenlid Simon Dijk die voor de Provinciale Statenverkiezingen in 2023 nr. 6 op de kieslijst staat. Samen met penningmeester Arthur van Staveren op plek 11 wil hij in Haarlem de West Friese stem laten horen! De kieslijst wordt op 26 november officieel vastgesteld.
De afsluiting met een borrel werd een gezellige nazit. Met een woord van dank aan de inzet van velen en speciaal de gastvrijheid van Ted Berkhout.
Enkele foto's kunt u vinden op de Media pagina.