09 november 2017

Ruimte voor noodzakelijke investeringen

Qua inwonertal zal onze gemeente in de tien jaar fors groeien en misschien wel verdubbelen tot meer dan 25.000. En we willen natuurlijk een prettige groene en leefbare gemeente blijven met voldoende woningen voor jong en oud en voor iedere portemonnee. Daar moet je voor investeren en het CDA is blij dat het College dat nu doet. Dit leidt voor 2018 tot een tekort. Eenmalig, en voor het CDA blijft dit ook zo. Maar goede voorzieningen kosten geld. En op een aantal terreinen zijn ook investeringen nodig om de vereiste kwaliteit te verhogen. Wij denken hierbij aan de jeugdzorg en onze ambtelijke samenwerking met Diemen en Uithoorn. Kwaliteitsverhoging is helaas niet gratis.

Dit niet doen leidt tot onverantwoorde risico’s die ook financieel te groot zijn en tot een te kwetsbare ambtelijke organisatie leiden. Evenwel blijft zorgvuldig met gemeenschapsgeld omgaan topprioriteit voor het CDA en we zullen in de uitvoeringsprocessen scherp vinger aan de pols houden.

Vanaf maart 2018 zal dat gebeuren door het nieuwe ‘CDA team’ dat u op de foto aantreft. Van links naar rechts:  Peter Roos, wethouders kandidaat Rineke Korrel, lijsttrekker Luuk de Vré, Ewen Cicilson, Romaris Veldema en Marco Severiens.

Foto: © hans dornseiffen