05 februari 2020

Genoeg te doen in seniorencomplex De Botterhoek

De wijk Wheermolen kent veel bewonersgroepen. Dit zijn groepen bewoners die zich actief inzetten voor de onderlinge verbondenheid en de leefbaarheid in de wijk. Als wijkwethouder van Wheermolen ga ik graag langs bij deze bewonersgroepen. Dit keer maak ik kennis met de bewonerscommissie van de Botterhoek in de Botterstraat.

De Botterhoek is een seniorencomplex van woningbouwcorporatie Wooncompagne. Er zijn 77 woningen en de gemiddelde leeftijd van de bewoners is in de 80. In de flat is een bewonerscommissie actief van 3 personen en een activiteitencommissie bestaande uit 5 personen.

De bewonerscommissie houdt zich bezig met kleine praktische zaken en vormt de schakel tussen de bewoners en Wooncompagnie. Over zaken die spelen in het complex, maar ook rondom in de buitenruimte. De activiteitencommissie zorgt voor veel momenten om samen iets te doen. In de eigen activiteitenruimte worden wekelijkse en maandelijkse vaste activiteiten georganiseerd zoals sjoelen, klaverjassen en bingo. Maar ook activiteiten om gezamenlijk te eten, zoals de stampottenmiddag. De activiteitencommissie zorgt zelf voor inkomsten om alles te kunnen organiseren. Met de baropbrengst en de jaarlijkse rommelmarkt wordt hiervoor geld ingezameld. Eén keer per maand komt de ‘Botterpraat’ uit, een krantje waar alle activiteiten van de maand worden aangekondigd. Ook dit krantje wordt volledig door bewoners gemaakt. In mei dit jaar bestaat De Botterhoek 25 jaar.

Mensen wonen hier met plezier en kennen elkaar goed. Ik ben onder de indruk van wat er in het complex allemaal gedaan wordt. Wat een leuke en actieve mensen.

Eveline Tijmstra
Wethouder