Jan Schuuring

Voorzitter

Over Jan: Jan is geboren in 1946 in Amsterdam. In 1975 is hij met zijn gezin in Purmerend komen wonen. Mede door zijn maatschappelijke inzet is hij zich steeds meer met Purmerend verbonden gaan voelen.

Achtergrond: Jan heeft tot 1 oktober 2010 bij de ABN AMRO BANK gewerkt en is op bestuurlijk vlak o.a. betrokken geweest bij de hockeyclub, enkele stichtingen en de raad van toezicht van een woningbouwcorporatie. Ook is hij binnen de Protestantse Gemeente Purmerend vele jaren bestuurlijk actief geweest.

Mooiste plekje van Purmerend: “Lastig om hier iets over te zeggen. Van het oude Purmerend is niet veel overgebleven en de vele nieuwbouw wijken zijn, zoals in vele andere groeisteden. Als ik echt een keus moet maken dan is die voor de binnenstad, de Kaasmarkt met de Koepelkerk en het oude Stadhuis, maar ook  de Herengracht en Nieuwegracht met de plantsoenen en rondom liggende “Herenhuizen”.”

Motivatie: “Als je vindt, dat je mee wilt doen en niet alleen anderen wilt laten beslissen over ontwikkelingen in o.a. je eigen woonplaats, is deelnemen aan de politiek  een logisch gevolg. Als bestuurlid heb je niet zoveel invloed als fractielid, maar je kan je mening makkelijker en directer kenbaar maken.”

Waarom CDA: “De reden waarom ik lid ben geworden van het CDA is, dat de uitgangspunten van het CDA aansluiten bij de wijze waarop ik zelf in het leven en de maatschappij sta. Het CDA is namelijk een partij met een grote maatschappelijke verantwoordelijkheid en betrokkenheid. Geen populistische uitspraken of trekjes, maar gedegen en opbouwend aanwezig. Een partij waar ik me graag voor inzetten.”

Levensmotto: "Geniet van de mogelijkheden die op je pad komen"

Contact: U kunt Jan bereiken via  jan.h.schuuring@kpnmail.nl