08 maart 2022

50 personen op kandidatenlijst

Lijsttrekker Puck de Nijs trots op CDA-team

50 mensen op lijst CDA Schagen

De lijst van 50 kandidaten wordt gevuld door tal van bekende namen uit alle kernen in de gemeente die hun bijdrage leveren aan de samenleving en de CDA-fractie de komende jaren van steun en advies zullen voorzien. Als u deze link aanklikt ziet u de gehele kieslijst 2022.

Lijsttrekker Puck de Nijs is trots op de CDA-kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen 16 maart 2022. De kersverse lijsttrekker voert een team aan waar de ervaring en nieuw talent goed verdeeld is. “Ik ben trots op dit team, mensen vanuit alle dorpen en de stad, van verschillende leeftijden en met diverse kennisgebieden. Een goede mix om vanuit alle invalshoeken de beste besluiten te nemen voor de inwoners van Schagen. Ik heb zin om met deze mooie club aan de slag te gaan en neem er het liefst zoveel mogelijk mee de gemeenteraad in.” Aldus Puck de Nijs

De kandidatenlijst van het CDA bestaat uit 50 mensen, die verspreid over de hele gemeente geworteld zijn in de gemeenschap, met diverse achtergronden en kennisgebieden. Op nummer 2 zien we supervrijwilliger en ervaren raadslid uit de stad Schagen Co Wiskerke. Debby Burger is de hoogste nieuwe binnenkomer op nummer 3, zij is bekend als vrijwilliger in het verenigingsleven van ’t Zand en van het familiebedrijf in bloembollen. Zij schreef ook mee aan het CDA-verkiezingsprogramma. Boudien Glashouwer uit Waarland staat op plaats 4, Boudien is een ervaren raadslid en als voorzitter van de auditcommissie het financieel geweten van de gemeenteraad.

Schagerbrugger Wim Vonk staat op plaats 5, naast de kennis vanuit zijn eigen bedrijf in pensioenadvies en grote ervaring in het verenigingsleven brengt hij veel enthousiasme mee waarmee complexe problemen eenvoudig opgelost zijn. Nieuwe kandidaat Menno van Oerle staat op plaats 6, deze 22-jarige student journalistiek heeft ervaring opgedaan als bestuurslid voor de CDA-jongeren van Noord-Holland. Op plaats 7 staat Marcel Sanders, ervaren raadslid en oud-commandant van een van de scholen bij de Koninklijke Marine. Als commissielid van de KNRM Callantsoog heet hij mede de zorg dat het reddingstation operationeel inzetbaar is en als voorzitter van de agendacommissie van de regionale raadscommissie Noordkop zorgt hij voor goede relaties in de regio.

Ook nieuw als kandidaat gemeenteraadslid is Richard van Bergen uit Warmenhuizen op plaats 8. In het dorp en wijde omtrek bekend als voormalig eigenaar van de videotheek in het dorp. Hij weet dus hoe belangrijk het is dat de gemeente ondernemers snel en goed faciliteert. Als ervaringsdeskundige kan hij de belangen van mensen met een handicap goed vertegenwoordigen. Tim Slijkhuis uit Schagen staat op plaats 9, deze 33-jarige politieagent weet wat er leeft onder de mensen en is betrokken en sociaal vaardig. Tim heeft speciale aandacht voor de sport in onze gemeente. Op plaats 10 vinden we ervaren raadslid Ruud Bakker uit Waarland, het dorp dat hij als voormalig voorzitter van de dorpsraad op zijn duimpje kent.

Lid van het dagelijkse bestuur van GeldXpert NL en dorpsraad lid Arco Kleimeer uit Warmenhuizen vinden we op plaats 11, als bestuurslid bij de volleybal en coach bij de voetbal is sport vanzelfsprekend een van zijn aandachtsgebieden, net als goede samenwerking met dorpsraden en de energietransitie. Op plaats 12 staat business controller bij Woonstichting Den Helder Sonja Bloom uit Schagerbrug, naast haar werk is zij lid van de raad van toezicht bij het Regius college. Sonja wil de komende jaren in de gemeenteraad bijdragen aan een financieel gezonde gemeente. Op plaats 13 vinden we student accountancy Youri van Tol, deze enthousiaste Schagenaar is op zijn 21e al vroeg bij de politiek betrokken en heeft zijn mening klaar. Hij wil in de gemeenteraad speciale aandacht voor zaken die jongeren bezighouden, zoals het effect van corona op het leven van jongeren en het oplossen van de woningnood. De 14e plaats wordt ingevuld door Peter Huits, Peter is voorzitter geweest van het CDA in Harenkarspel en raadslid in Schagen, hij is actief betrokken bij de school en het verenigingsleven in Tuitjenhorn. In het onderwijs merkt Peter hoe belangrijk woningbouw is voor jonge gezinnen die in het eigen dorp willen blijven wonen.