01 juli 2022

Boeren zakdoek aktie

De fractie van CDA-Schagen voelt en leeft mee met boeren en hun families, die worden geconfronteerd met de voorgestelde stikstofmaatregelen. Wij doen een oproep aan de overheden om op korte termijn met alle betrokken partijen constructief in gesprek te gaan en naar aanvaardbare oplossingen te zoeken.

De recent opgezette ‘Boerenzakdoekaktie’ krijgt onze volledige steun.

Fractie CDA-Schagen

Nadere info over deze aktie:

Bron: https://www.dalfsennet.nl/nieuws/435119/landelijke-actiedag-tegen-het-stikstofbeleid-laat-je-zakdoek-uit-de-broek-hangen.html

DALFSEN – Vandaag 22/6/2022 is de landelijke actiedag tegen het stikstofbeleid van onze overheid. Naast trekkers kun je ook een boerenzakdoek tegen komen.  Daar is niet zo maar voor gekozen. Dat zit namelijk zo: De  boerenzakdoek staat voor verdriet, tranen afdrogen en TROOST, maar is ook het symbool van historie, cultuur en ons PLATTELAND.

Deze zakdoek is nu ook vooral een teken van VERBINDING  tussen burger en boer. Een symbool van hard werkende Nederlanders, zweet wegwissen, actie en PROTEST. De boer, ons platteland en onze vissers, hebben de steun van het Nederlandse volk meer dan ooit nodig.

Maak zichtbaar dat we trots zijn op ons platteland, trots op onze voedselmakers en laat zien dat we strijden voor het behoud van het bestaansrecht van de boer en visser. Niet als de nieuwe natuurbeheerder, wederom afhankelijk gemaakt van subsidies. Maar een bestaansrecht als eerlijke en duurzame voedselproducent,  met een eerlijke prijs voor boer en consument.

Boerenzakdoekaktie

Ook jij kunt meedoen door een rode zakdoek op te hangen aan de vlaggenmast, aan de auto of fiets. Maar vandaag mag hij ook uit de broekzak steken.

boerenprotest boertbewust

Auteur: Willeke Peek de Boer:

(heb je geen boerenzakdoek, een gewone mag dan ook, als het maar schoon is. Red)