12 februari 2022

Co Wiskerke strijdt met CDA senioren voor uw AOW

CDA gemeenteraadslid Co Wiskerke is tevens lid van het bestuur van de CDA Senioren in Noord-Holland. Op dit moment leeft onder senioren veel zorg over de lange tijd dat de pensioenen niet omhoog zijn gegaan. Daar komt nog bovenop dat de automatische koppeling tussen het minimumloon en de AOW die in de wet is vastgelegd in het regeerakkoord eenmalig dreigt te worden losgelaten.

Het regeerakkoord bepaalt namelijk dat het minimumloon in Nederland met 7,5% zal stijgen. Voor veel mensen een erg welkom besluit, maar de ouderen die zich verheugden op een verhoging van hun AOW komen van een koude kermis thuis. Deze 7,5% stijging gaat namelijk niet gelden voor de AOW.

Co Wiskerke: “Veel ouderen spreken mij hierover aan. Het niet stijgen van de pensioenen en AOW maakt hen boos. Wij hebben met de CDA Senioren in samenwerking met de senioren van de VVD, CU en D66 dan ook direct een brandbrief aan de landelijke politici gedaan om hier de AOW niet buiten schot te laten. Wij hopen en verwachten dat deze noodkreet ter harte wordt genomen.”

Via netwerken zoals die van Co Wiskerke komt het CDA Schagen vaker op voor verschillende belangen die de gemeentelijke politiek te boven gaan, maar mensen in onze gemeente wel raken. Samen zorgen we zo dat de stem uit Schagen ook echt gehoord wordt in Den Haag en soms ook het verschilt maakt.