01 februari 2022

Valentijnsdagactie CDA Schagen

Het CDA Schagen organiseert op zaterdag 12 februari haar traditionele Valentijnsdagactie. Dit keer gaan zij langs alle zorgcentra van de Woonzorggroep Samen in Schagen en het Max Plezier Huis, om het zorgpersoneel een in het zonnetje te zetten en te verrassen met een taartje. De actie is een jaarlijkse traditie rond Valentijnsdag, eerder voorzag het CDA op deze manier de docenten van alle basisscholen, de hulpverleners, de veehouders en de chauffeurs van buurtbussen van een smakelijke attentie.

CDA lijsttrekker Puck de Nijs: “Er zijn zoveel mensen in de gemeente Schagen die iets belangrijks voor anderen betekenen. Dat we dat waarderen met deze actie wordt door mensen op prijs gesteld en is vooral ook erg leuk om te doen. De zorgverleners hebben met alle drukte rond corona heel hard moeten werken de afgelopen tijd, daarom kiezen we dit jaar voor deze groep belangrijke mensen in onze samenleving.”

Puzzelronde

Dit jaar wordt de actie aangevuld met een door het CDA uitgezette puzzelronde waaraan alle mensen deel kunnen nemen. Een leuke activiteit nu er relatief weinig alternatieven zijn. De puzzelroute is uitgezet langs de WoonZorg locaties (Magnushof – De Bron – Caegstate – Max Plazierhuis  - Zandstee -  Huys ten Oghe – St. Maartenshof – Hornhoeve - St. Jozefpark – Angelapark – Sabinahof). De gemiddelde afstand is ca. 60 km. Het CDA stelt een goody bag beschikbaar voor alle deelnemers en zorgt voor iets lekkers voor onderweg. De start en inschrijven is tussen 09.00 uur – 11.00 uur  vanaf de locatie parkeerplaats verpleeghuis Magnushof Schagen. Daar ontvangt u het ‘route’ boekje met de bijbehorende vragen plus de ‘goody bag’. U rijdt langs 11 locaties door de meeste kernen van Schagen. Bij elke locatie zijn 1 of meerdere vragen.  De gehele actie speelt zich buiten af vanwege de corona maatregelen. Aan het einde van de puzzeltocht mailt of Apt u de antwoorden (in het routeboekje de bijzonderheden hierover). “Een leuke activiteit en direct een mogelijkheid om meer over uw gemeente te weten te komen” aldus organisatoren Co Wiskerke en Tim Slijkhuis.