De week van.... bestuurslid Arco Kleimeer

Hallo, ik ben Arco Kleimeer.

Na enkele jaren als raadslid te mogen werken in de gemeente Schagen heb ik na de afgelopen verkiezingen zitting genomen in het bestuur van CDA Schagen. Mij is gevraagd een kijkje te geven in mijn “week”

Maandag 10-5
In de ochtend naar een klant in Bergen. Terug op kantoor ga ik mij voorbereiden op een gesprek van die middag met de gemeente en de wethouder over de RES (Regionale Energie Strategie). Dat doe ik vanuit de Dorpsraad van Warmenhuizen. Wij hebben nogal wat bezwaren over de wijze waarop het proces verloopt. We zijn niet tegen verduurzamen maar de huidige marsroute strijkt toch veel mensen tegen de haren in. Wij hebben met de Dorpsraad het plan klaar staan een animatiefilm te maken en hebben het script voorgelegd aan de gemeente en een windmoleneigenaar om feedback te geven. Uiteindelijk zullen we toch samen naar oplossingen moeten gaan zoeken. Gesprek komt wat moeizaam op gang. Er lijkt wat weerstand naar elkaar, maar we weten elkaar uiteindelijk goed te vinden. Er spelen nou eenmaal heel veel belangen en daar hebben we respect voor. Wij van de Dorpsraad hebben er echter wel moeite mee dat de inwoners zo weinig in dit proces worden meegenomen.

’s Avonds nog naar een klant in Warmenhuizen. Hebben een huis aangekocht. We moeten wat bergen verzetten. Gelukkig denken we altijd in mogelijkheden.

Dinsdag 11-5
In de ochtend naar Hoorn. Iemand wil zijn hypotheek verhogen om een stuk grond in het buitenland aan te kopen om daar te zijner tijd een huis op te bouwen. Wat kan mijn werk toch mooi zijn.

Eenmaal op kantoor de berichten van het Bestuur van CDA Schagen doorgenomen. Er spelen een paar zaken welke een goed vervolg nodig hebben. Gelukkig hebben we volgende week weer een bestuursoverleg en zullen deze zaken zeker ter tafel komen.

De persconferentie. Zal het dan eindelijk toch? Het gaat erop lijken dat we de goede kant op gaan. Wat ben ik trots op Nederland. Een pandemie van dergelijke omvang waar geen scenario voor is en dan toch samen naar de finish. Uiterst triest dat er zoveel slachtoffers zijn gevallen en dat zo veel ondernemers het zwaar hebben. We hebben met z’n allen verlichting nodig. Er zit nog een noodknop maar laten we hopen dat deze niet nodig is.

’s Avonds krijg ik bericht dat de Vlinderrots in Hoorn is vernield. Hier worden slachtoffers van zinloos geweld bij herdacht. Iemand zag dit als de roep om hulp en hoop dat deze persoon de benodigde hulp nu krijgt. Echter dingen stukmaken, zeker zo’n beladen monument kan en mag nooit de oplossing zijn. Wat leven we in een rare maatschappij.

Woensdag 12-5
Het is mooi weer dus we gaan de spullen vast verplaatsen naar de camping. In de ochtend de laatste boodschappen en dan in de auto en weg. Altijd het leukste klusje. Opzetten van de hele rataplan.

Donderdag 13-5
We hebben een lang weekend voor de boeg (Hemelvaart) en ik ben met mijn gezin op de camping en dan ook nog in onze eigen gemeente. We hebben tenslotte een prachtige gemeente en zeker nu de bloemen bloeien is dit toch werkelijk één van de mooiste plekken op aarde. We krijgen vandaag een logé (een vriendin van mijn dochter). Het blijft bijzonder om te bemerken hoe gemakkelijk je omschakelt naar andere activiteiten. De telefoon eens loslaten en aandacht hebben voor elkaar.  Spelletjes doen. Keezen, Tafeltennissen, Kaarten, Badmintonnen en natuurlijk Volleyballen. Andere dochter mag lekker beachvolleybal trainen en onze zoon is aan het werk en “past” op het huis.

Voor de tweede keer is de Vlinderrots stuk gemaakt.

Vrijdag 14-5
Toch nog even een spoedklus dus in de ochtend naar Haarlem heen en weer om een jong stel te ondersteunen bij de financiering van de aankoop van hun nieuwbouwwoning. Het zijn in mijn vakgebied bijzondere tijden, een extreem lage rente en bizar hoge woningprijzen. In veel gevallen is snelheid geboden, maar de juistheid moeten we niet uit het oog verliezen. Vanmiddag krijgt mijn andere dochter twee vriendinnen op bezoek op de camping. Ze gaan zwemmen in de zee, de bikkels. Ik laat het mooi aan de dames over.

Zaterdag 15-5
Mooi dat we ook de fietsen hebben meegenomen. Alhoewel het weer niet helemaal meezit willen we toch een aantal kilometers wegtrappen. Mooie route in gedachte, dwars door de bollenvelden. Weinig wind en regen dus eigenlijk te koud aangekleed. En dan zijn we ook nog net een dag te laat. Gisteren hebben de kopmachines goed hun werk gedaan. Al met al toch lekker gefietst maar ik vind enkel de steeltjes toch een beetje karig.

Zondag 16-5
Weer naar huis. Opruimen, spullen wassen en weer voorbereiden op een nieuwe week. Volgend weekend week naar de camping (hoop dat het weer nog wat verbetert),

Volgende week een week met vaak overleg. De centrale organisatie van mijn werk, van CDA Schagen en van Dinto.