08 augustus 2017

CDA stelt vragen over SUS

Het CDA heeft vragen gesteld aan het College van B&W Uitgeest over het beëindigen van de ambtelijke ondersteuning van de SUS.
Hieronder de volledige tekst.

Uitgeest, 7 augustus 2017
Betreft : voortgang professionele ondersteuning SUS

Geacht College,
Naar aanleiding van het bericht in de lokale media betreffende het beëindigen van de ambtelijke ondersteuning aan de SUS en de commotie die dit tot gevolg heeft bij de senioren van Uitgeest hebben wij als CDA fractie het initiatief genomen om in overleg te gaan met het Dagelijks Bestuur van de SUS, de dames Mars, voorzitter en van de Berg, secretaris op 7 augustus j.l.
Het heeft ons als CDA verbaasd dat de professionele ondersteuning in het gesprek met de SUS en wethouder Tromp op 17 juli 2017 -zonder informatie aan de Raad- is teruggedraaid.
In het gesprek dat wij hebben gehad met beide bestuursleden , is het ons als CDA fractie duidelijk gebleken dat deze ambtelijke ondersteuning niet op deze wijze zo plotseling beëindigd kan worden.
Wij verzoeken het College dan ook, met onmiddellijke ingang dit voorgenomen besluit terug te draaien en op een correcte wijze te communiceren met het Dagelijks Bestuur van de SUS . Vervolgens dient in redelijk overleg, tussen het bestuur SUS en het College, een voor alle partijen aanvaardbare oplossing te worden gevonden. Hierbij is het van belang dat een eventuele wijziging niet per 01-12-2017 ingaat, maar in april 2018. Daarmee geeft het College van B & W het bestuur van de SUS in ieder geval de gelegenheid om het voorgenomen en reeds uitgewerkte programma van activiteiten voor de senioren van Uitgeest van september 2017- tot april 2018 optimaal te kunnen uitvoeren.

In verband met de reeds geplande open dag op woensdag 30 augustus 2017 van 10.00-12.00 uur is het van groot belang om het bestuur van de SUS per omgaande, binnen 7 dagen, hiervan in kennis te stellen, zodat voorgenomen activiteiten niet belemmerd worden en het voorgenomen programma volledig kan worden uitgevoerd.

In afwachting van uw reactie,
Met vriendelijke groet,
CDA fractie Uitgeest