20 februari 2018

Lijsttrekkersdedat

Het verkiezingsdebat op 8 maart zal worden gehouden in de hal van het gemeentehuis en wel vanaf 20.00 uur.

Als debatleider zal optreden de heer Peter van de Geer, mede-oprichter en debatleider bij debat.nl.

Onderwerpen zijn : bestuur, welzijn, zorg, sport, jongeren, ouderen en cultuur in Uitgeest.

Hieronder vallen veel onderwerpen, maar in ieder geval ook zaken als huisvesting ouderen (Geesterheem) en het IKC . Daarnaast thema’s als regionale samenwerking, burgerparticipatie en bv preventieve gezondheidszorg.

Op dit moment wordt gewerkt aan de thema’s en daaruit voorvloeiende stellingen. Deze zullen worden besproken met de debatleider en vervolgens zal  er nog een digitale terugkoppeling met de lijsttrekkers plaatsvinden door het ingehuurde bureau.  Dit alles om de onderwerpen en stellingen zo goed mogelijk voor Uitgeest in beeld te brengen.

Het is de bedoeling dat de lijsttrekkers het debat voeren, maar het staat  iedere partij uiteraard vrij iemand anders af te vaardigen.

Intussen zijn de organisaties en instellingen op genoemde terreinen uitgenodigd, gemaild en benaderd. Evenals de inwoners van Uitgeest is hen gevraagd (zie ook de tekst hierover in de Uitgeester) om input te leveren voor het debat. Deze input zal waar mogelijk nog mee worden genomen in de voorbereiding op het debat.

Het definitieve programma zal nog volgen na 26 februari.