Wil Spaanderman

Via het bankwezen kwam hij terecht in de wereld van adviezen en bemiddeling van hypotheken. Hij was onder meer 10 jaar lang directeur van een grote franchise organisatie op het gebied van hypotheekbemiddeling. Na zijn werkzaamheden in de wereld van de franchise is hij zelfstandig managementconsultant geworden Hij adviseerde een aantal franchise organisaties en starte ook zijn eigen hypotheekadviesbureau.
In 2002 is hij lid geworden van het CDA. Waarom? Hij vond het CDA qua uitgangspunten het beste passen bij de samenleving. Het respect, de sociale bewogenheid en het ondernemende karakter spraken hem aan. In 2006 kwam hij in de gemeenteraad en in februari 2009 werd hij fractievoorzitter van het CDA. Hij vestigde de aandacht op zich met zijn openhartige en constructieve discussies in de Raad over de toekomst van een zelfstandig en financieel gezond Uitgeest. In 2010 werd hij na de gemeenteraadsverkiezingen wederom fractievoorzitter en zette hij het ingezette beleid van de jaren ervoor door.
Eind 2011 werd het CDA gevraagd om toetetreden tot het college. Dit was voor Wil Spaanderman een uitgelezen gelegenheid om binnen het college de wensen van het CDA vorm te geven. Na vertrek van de PU wethouder zette hij samen met de VVD een minderheidscollege met slechts 4 zetels van de 15 in de Raad. In die periode vestigde hij de aandacht opzich door moeilijke dossiers vlottetrekken. Te noemen zijn de succesvolle aanpak van de verkoop van 14 vrije kavels, een doorstart van de muziekschool, een concrete visie over de doorstart van het zwembad, mogelijkheid van startersleningen, de bijnabotsing boven Uitgeest die heft geleidt tot een ander gedrag van de Luchtverkeersleiding, etc.
Ook landelijk is Wil Spaanderman opgevallen Hij werkte mee aan diverse uitzendingen zoals voor Bouwend Nederland en de Provincie Noord Holland
Wil Spaanderman heeft in die periode de portefeuilles Sociale Zaken, WMO, Welzijn, Sport, Recreatie, Toerisme, Volkshuisvesting, ICT en Schiphol.