27 november 2012

CDA fractie tevreden over het startdocument ‘Brede school Velsen-Noord’

In korte tijd een tweede startdocument aan de raad voorleggen, vinden wij een knap stuk werk van het college. De scholen in Velsen-Noord zijn hard aan nieuwbouw toe en een Brede school, met alles onder een dak, komt zeker ten goede aan de kwaliteit van het onderwijs. De nieuwbouw is niet alleen belangrijk voor het onderwijs, maar heeft tegelijkertijd een functie voor welzijnsactiviteiten in Velsen-Noord.

In het raadsvoorstel lezen wij een goede uiteenzetting van wie er allemaal gebruik van de Brede school gaan maken. In de opsomming missen wij op blz. 4 wel een ruimte voor ouderen. Wij gaan er vanuit dat hier bij de verdere uitwerking rekening mee wordt gehouden.

Het CDA heeft nog wel meer inhoudelijke vragen als het gaat over de uitvoering, onder andere over de verkeersstructuur en over facilitaire zaken.

Annekee Eggermont, fractievoorzitter CDA Velsen